Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Czw 23:39, 07 Cze 2007 Temat postu: |
|
Kurcze nie mam pojecia, lepiej chyba zrobic zaplon bateryjny (iskra niezaleznie od obrotow silnika jest mocna). Ja mam problemy z zaplonem, musze cos wykombinowac, aby iskra byla mocniejsza, prosze o pomoc!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 22:14, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
Słuchajcie!! Znalazłem na stronie mojego Qmpla Artizzz'a opis tego zapłonu bateryjnego [link widoczny dla zalogowanych]. I mam w związQ z tym pytanie czy można by zastosować cewkę (tą pod bakiem) na 12V? Czy musi być dalej na 6V? Dlatego to pytanie ponieważ mam w moim moto 12V aQ.. jakby to miało być tak jak Artizzz to opisuje to nie trzeba nic przerabiać z cewkami w magnecie wystarczy wszystkie połączyć szeregowo by otrzymać upragnione 12V... 3+3+6=12 Tylko czy ten prąd będzie nadążał ładowac ten akumulator....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 22:40, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
Cholera.. ze wzoru wyszło mi że taki układ będzie dawał natężenie równe 3,33A... chyba mało.. załóżmy że ta cewka(pod bakiem) będzie miała pobór 3A albo więcej to akumulator będzie się tylko troszeczkę ładował.
załóżmy że mamy akumulator 12v 5,5Ah. Przy poborze cewki wysokiego napięcia 3A zostaje 0,33A na ładowanie(o ile nie mamy załączonych świateł) To daje 16h Ciągłej jazdy aby naładowac w pełni akumulator światła biorą 1,6A czyli po pełnym naładowaniu mogą świecić 3h25min... Prosta rachuba musielibyśmy jeździć 12h35min bez świateł
To tyle tych cyferek teraz konkrety.... reasumując Trzeba będzie przed każdym wyjazdem ładować akumulator w domu na jakieś 4h jazdy (chyba nikt dłużej nie jeździ )... W zamian za to mamy cholernie DUŻĄ iskrę i zalanie świecy nie wchodzi w grę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Wto 11:13, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
ojs...
Cytat: | 12V... 3+3+6=12 |
Skąd wzięło się te 6 ? Przecież wszystkie cewki mają po 3V, tylko różniące ilością W. A tak wogóle, u mnie cewka w/n ma 8V, przynajmniej tak jest napisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 21:36, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
Nie.. w magnecie są 2 po 3v i jedna zapłonowa co ma 6V... cewka WN ma tak jak piszesz 8V . Zobacz sobie do magneta... jest jedna grubsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Śro 22:07, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
Tak, tak już to wiem, sorry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamek249
Rowerzysta
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dołgie
|
Wysłany: Czw 8:47, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
jak zrobić elektryczny zapłon lub bateryjny w ogarze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
knychu13
Rowerzysta
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złoty Stok
|
Wysłany: Sob 20:48, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
witam musisz opóźnić zapłon i wtedy będziesz miał większa iskrę oraz więcej wolt ja w ogarze opóźniłem i z 8 v mam 12 ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|