Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 18:22, 13 Wrz 2007 Temat postu: Tuning |
|
Napiszcie jeszcze inne porady tuningu technicznego niż jest w dziale : "tuning techniczny"
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Czw 18:56, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ferdezo
Kozaczyna
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:29, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
piwo dla stunera ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Czw 19:36, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
Nie powiem nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 20:00, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
osz wy pijaki chłopakowi pewnie chodzi o tuning techniczny.... no można stuningować tylko napisz o co Ci dokładnie chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
teo
Poczatkowy streetowiec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wodzierady
|
Wysłany: Czw 20:20, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
OJS wlasnie sobie ogladalem twoja stronke i musze cie zmartwic ze przeciwmgielne od malucha jako tylne swiatlko mam zainstalowane od jakiegos roku wiec nie jestes jedyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ferdezo
Kozaczyna
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:21, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
najlepszy tuning i najbardziej populary to
-króciec odblokowany
-cylinder 60
-dysze z większym przelotem
-filter stożkowy
ja taki mam i jestem zadowolony z osiągów wszyscy mi mówią że jest mocny jak na ogarka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 20:33, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
teo napisał: | OJS wlasnie sobie ogladalem twoja stronke i musze cie zmartwic ze przeciwmgielne od malucha jako tylne swiatlko mam zainstalowane od jakiegos roku wiec nie jestes jedyny |
Ależ ja się nie martwię Moja stronka ma charakter informacyjny a nie patentowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
teo
Poczatkowy streetowiec
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wodzierady
|
Wysłany: Czw 20:38, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
jak bylem nim na przegladzie to powiedzieli ze fajny pomysl i ze jest lepsza bo bardziej widoczna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Babinho
Moderator
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 753
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin WLKW
|
Wysłany: Czw 20:46, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
Ferdezo napisał: | najlepszy tuning i najbardziej populary to
-króciec odblokowany
-cylinder 60
-dysze z większym przelotem
-filter stożkowy
|
zapomniales o skroconym kolanku wydechowym i przewierconym dlawiku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Czw 21:13, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
Oddławianie silnika
Odblokowywanie krucca (kolanka łączącego gaźnik i cylinder)
Na początku odkręcamy kolanko od strony gaźnika i cylindra. Zdławione silniki posiadają mały otwór, który należy rozpiłować. Do rozpiłowywania można użyć pilnika lub wiertarki. Otwór powinien mieć wielkość taką jak wylot gaźnika łączący kruciec. Po rozwierceniu należy wyrównać i wypolerować otwór.
Przeróbka tłoka
Na początek wyjmujemy tłok z silnika. Następnie skracamy górną nóżkę tłoka (od strony gaźnika) o 1mm i wyrównujemy krawędzie od wewnątrz i polerujemy na lusterko.
Co to daje?? Większe przyspieszenie i trochę więcej mocy, przeróbka ta jest czasochłonna i wymagająca precyzji. Przy pracy używamy pilników i papieru ściernego o różnych długościach.
Ustawianie zapłonu
Można również ustawić zapłon 2mm przed GMP, lecz dla różnych silników wyprzedzanie zapłonu mogą być różne. Najlepiej samemu dopasować wyprzedzenie, na drodze eksperymentów( metoda prób i błędów)
Zębatka zdawcza
Zwiększenie zębatki zdawczej na większą spowoduje zwiększenie Vmax. Lecz obniżenie przyspieszenia- polecam zębatkę 13 zębową.
Tłumik
Po pierwsze odkręcamy tłumik od cylindra (po spodem silnika). Wyciągamy kolanko wchodzące w rurę i ucinamy je o 10- 15 cm. I przy okazji wyjmowania tłumika czyścimy go w środku z nagaru wytworzonego przy spalaniu benzyny.
Drugą rzeczą jaką należy zrobić jest odkręcenie z tyłu rury pokrywki i również jej wyczyszczenie. Można w niej zrobić dwa dodatkowe otwory. Kolanko i całą rurę czyścimy papierem ściernym lub szczotka drucianą.
Podnoszenie sprawności silnika
- Najłatwiejszą opcja jest zamontowanie cylindra 60 ccm
- Założenie sportowego tłumika (najlepiej pasuje od Simsona)
- Wymiana gaźnika Jikov na gaźnik od Simsona
- założenie podwójnego wydechu – zmniejszy to głośność motoru i będzie lepszy przepływ spalin
- założenie filtra stożkowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 21:45, 13 Wrz 2007 Temat postu: |
|
Stunter należało by jeszcze dać linka
[link widoczny dla zalogowanych]
........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 14:54, 14 Wrz 2007 Temat postu: |
|
A czy tzw. magnetyzery coś daja, jak je zrobić?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 15:43, 14 Wrz 2007 Temat postu: |
|
Hmmmm magnetyzery ponoć nic niedają, obciążają tylko ponoć portwel a po co w motorQ magnetyzer ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|