Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 23:43, 08 Lip 2007 Temat postu: Chłodzenie |
|
Mam pytanie dotyczące chłodzenia.... Czy w ogarze potrzebne jest dodatkowe chłodzenie jeśli chcemy wyruszyć na dalszą trase (ok 120km)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Pon 0:02, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
haha! trafiłeś w samo sedno. Otóż mój silnik grzeje się i to bardzo, nawet przy lekkim traktowaniu po jakimś czasie się grzeje. Myślę, że silnik powinien wytrzymać taką temperaturę, ale chłodzenie przydałoby się, ale problem w tym jakie i jak je zamontować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alfa86
Streetowiec
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Piła
|
Wysłany: Pon 0:21, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Ja moim Ogarem przejechałem 100 km i tylko raz zatrzymałem się dla otpoczynku , jechałem prędkością 50 - 55
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Pon 7:54, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Moj ogarek strasznie sie grzeje po przejechaniu 20 -30 km jest juz bardzo goracy. i tez nie wiem jak zrobic chloszenie. moze jakas chlodnica od malego samochodu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 8:39, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Chłodnica była by najlepsza... ale zbyt trudna i zbyt kosztowna... pozatym musisz mieć prąd stały 12v w motorQ żeby pompa chodziła, do tego jeszcze termostat i wkońcu chłodnica. Zauważ że nie ma w motorQ za dużo miejsca międzi kołem a silnikiem . Mam własny pomysł na mini chłodzenie . Otóż tak, od paru ładnych lat siedze w branży komputerowej i naprawiam stare kompy, zasilacze itp. Gdy raz rozebrałem zupełnie zjarany zasilacz zobaczyłem na podzespołach duże radiatory. Pomyślałem sobie.. przykleje je do głowicy i będzie luzik . Wczoraj zauważyłem że grubość tej płytki jest troszkę większa niż odstępy między żeberkami na głowicy wbiłem te radiatory po obu stronach silnika i w ten sposób zwiększyłem powierzchnię chłodzącą silnika . Do takiego zestawiQ można jeszcze dodać wentylatory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Pon 11:10, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Myślisz, że da to pożądany efekt? JAk przetestujesz to opisz koniecznie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Pon 11:29, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Tylko skad ja wezme starego kompa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ferdezo
Kozaczyna
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:39, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Jak już mowa o kompach to można zamontować wiatrak dużo to nie da ale zawsze coś. A wracając do przedłużania żeberek to rzeczywiście dłuższe żeberka dadzą lepsze chłodzenie ale ja tam nic przy chłodzeniu nie robie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Pon 11:51, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Ferdezo po 1 nie da efektu, albo będzie i gorzej. Taki wiatraczek jest za słaby, a blokowałby tylko chłodzenie powietrza normalnego. Do tego stopiłby się bo są plastikowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Liqvidator
Moderator
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 12:59, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Zdjecie cylindra z przedłużonymi zeberkami ....tak wogóle to on jest cały przerobiony i głowica też chyba cos daje LOL
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ferdezo
Kozaczyna
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:09, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
WOW xD ja się przy chłodzeniu nie bawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Babinho
Moderator
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 753
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin WLKW
|
Wysłany: Pon 16:22, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
co do tematu to temperatura silnika zalezy od obrotow na jakich pracuje. jezeli chce sie wybrac na jakas dluzsza podroz to trzeba dobrac odpowiednia predkosc. wiadomo, jak pojedziesz 35 - 38 to zajedziesz dalej niz bys mu grzal 45 a nawet 50 (zalezy ile idzie max)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 22:52, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
A wiecie o tym że jak silnik jest zimnt to więcej pali niż jak jest ciepły? :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Pon 23:15, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
No, ale odpalisz i się zaraz rozgrzeje ;p A silnik zawsze będzie ciepły, chociaż nie wiem co byś mu zamontował (lodówkę np.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ojs
Administrator
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 23:21, 09 Lip 2007 Temat postu: |
|
Tak sądzisz neoxis ? a ogniwo peltiera ? [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|