Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ferdezo
Kozaczyna
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:21, 21 Cze 2007 Temat postu: Cylinder 60cm3 , większa dysza , gardziel itp |
|
Witam oto co wiem aby nasz ogar przestał być motorowerem
1.Cylinder 60cm3 - to najpopularniejszy a zarazem najlepszy sposób aby osiągnąć moc silnika. Nigdy nie zostało udowodnione że taki cylinder wpływa negatywnie na silnik ale słyszałem że może się uszkodzić wał korbowy przy dłuższym okresie.
2.Filtr Stożkowy - z takim filtrem nasz ogar dostaje trochę więcej mocy ponadto zajmuje o wiele mniej miejsca
3.Większy Gardziel - Gdy zdejmiecie filtr powietrza i zobaczycie do gaźnika ujrzycie Gardziel. Jest tam mała dziura , i gdy ją rozpiłujemy (tylko ostrożnie) możemy osiągnąć większą moc przez większy dopływ mieszanki. Ale UWAGA OSZCZĘDNI ciągnie więcej paliwa
4.Lepsza Dysza - w sklepie można kupić dysze która daje więcej mocy naszemu ogarkowi jest ona przewiercona ale lepiej kupić ją w sklepie niż przewiercać ją samemu
To najbardziej znane sposoby tuningowania motorka jeżeli znacie inne to piszcie ja dodam że słyszałem jeszcze o wygładzaniu tłoka, o zębatkach już była mowa a nawet słyszałem o włożeniu świecy samochdowej dla lepszego kopa.
DLA PIERWSZORZĘDNIE LICZY SIĘ MOC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Czw 21:22, 21 Cze 2007 Temat postu: |
|
Mozna skrocic tlok ale minimalnie, mozna uciac kolanko w rurze wydechowej, powiekszyc kruciec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Czw 22:25, 21 Cze 2007 Temat postu: |
|
I tu ja mam cos do powiedzenia Ogar 200 z silnikiem od jawy 50, moc 3,5KM... malo. To daje stosunek 1KM na ponad 20 kg, ale zauwazmy, ze ogarek sam nie pojedzie, dodatkowo lekki kierowca, np. 60kg i masa ogarka rosnie dwukrotnie, czyli 1KM na ponad 40kg, to naprawde slabo. Spojrzmy jednak z innej strony. To silnik starej produkcji z lat 70-80 wiec dziwic sie nie ma co. Fakt, nowoczesne skutery maja po 5KM i wiecej z 50ccm, ale i z naszego ogarka, z tych 3,5KM mozna cos wycisnac, mozna pokrecic baczki, podbic kolo, na piasku sie poslizgac no i nawet ogarkiem mozna sie zabic Fakt, silnik ogarka jest podatny na tuning, mozna bez problemu osiagnac 5KM, ale ... to naprawde wplywa na awaryjnosc i trwalosc silnika. Nawet najbardziej zadbany silnik ogara odczuje odrobine "szalenstwa" przy standardowej mocy. Przedewszystkim wal nie jest przystosowany do wyzszych obrotow (tutaj operacje z tlokiem) oraz wiekszym obciazeniem (tutaj wieksze pojemnosci cylindra czy planowanei glowicy). Dlatego radze zastanowic sie przed tuningiem. Ja pozostawiam ogara w oryginale, poniewaz cenie sobie bezawaryjnosc, chociaz i tak jest awaryjny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Liqvidator
Moderator
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 8:45, 22 Cze 2007 Temat postu: |
|
Ja zaryzykowałem i poddałem ogarka tuningowi. Założyłem cylinder 60ccm, powiększyłem i wypolerowałem kanały i wyrównałem połączenia z karterami. Wypolerowałem skrzynie korbowa, króciec i gaźnik.......założyłem dysze o większym przelocie, splanowałem głowice o 1,5 mm i maksymalnie skróciłem kolanko. Kupiłem nowe łożyska i simmery, koszyk i tarcze sprzęgłowe....założyłem grubsze podkładki żeby wzmocnić sprzęgło i żeby mniej się zużywało. Wymieniłem wszystkie podstawowe części i po tym remoncie stare zostały tylko obudowy silnika. Jak na razie ogar chodzi super ...na zębatce 11 rozpędziłem sie do 70km/h ....jak narazie nie słychać żadnych stuków w silniku i nie wyglada na to że mógłby mieć gdzieś jakieś luzy, a ostatnio silnik zaczął chodzić płynniej i ciszej. :hamster_dunno:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Babinho
Moderator
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 753
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin WLKW
|
Wysłany: Pią 15:07, 22 Cze 2007 Temat postu: Re: Cylinder 60cm3 , większa dysza , gardziel itp |
|
Ferdezo napisał: | 3.Większy Gardziel - Gdy zdejmiecie filtr powietrza i zobaczycie do gaźnika ujrzycie Gardziel. |
po pierwsze: dlaczego zakladasz nowy temat skoro to wszystko juz jest na forum?
po drugie: ...wiemy jak wyglada i co to gardziel...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ferdezo
Kozaczyna
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:36, 22 Cze 2007 Temat postu: Re: Cylinder 60cm3 , większa dysza , gardziel itp |
|
Babinho napisał: |
po drugie: ...wiemy jak wyglada i co to gardziel... |
nie wszyscy wiedzą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Pią 21:58, 22 Cze 2007 Temat postu: |
|
Zapewniam cie ze wiekszosc osob na tym forum wie co to gardziel. tu jest fachowa obsluga i wszyscy bardzo dobrze znaja ogarki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neoxis
Kozaczyna
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: Pią 22:31, 22 Cze 2007 Temat postu: |
|
Jakze milo mi to slyszec, ale coz, to fakt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marko_GT
Rowerzysta
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:11, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
Czy cylinder z tej aukcji będzie pasował do Ogara 200 z silnikiem od jakwi???
link poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Wto 17:24, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
Mioim zdaniem powinien pasowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Wto 17:25, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
Ale moim zdaniem nie oplaca sie kupywac tego. najlepiej wejdz na stronke ojs-a i wejdz w dzial tuning techniczny. tam masz wiele sposobowa na dobry i tani tuning silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marko_GT
Rowerzysta
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:58, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
podaj mi dokładny link do tej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Wto 19:47, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ferdezo
Kozaczyna
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:12, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
Do tuningowanego Rometa polecam licznik (prędkościomierz) od jawki pokazuje skale do 80 km/h a rometowski do 60 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stunter
Zbanowany
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: WGW
|
Wysłany: Wto 16:25, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
Ja u siebie mam taki. ale tylko do 75km/h mi potrzeba... narazie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|